Wybór szerokiej gamy produktów, oszczędność czasu i pieniędzy sprawia, że coraz chętniej robimy zakupy w sklepach internetowych. Jak uniknąć bycia oszukanym? Poniżej kilka cennych uwag, które warto znać.

  1. Korzystaj tylko z zaufanych sklepów internetowych.
    Sprawdzaj opinie o sklepie, w którym chcesz zrobić zakupy.
  2. Nie loguj się do Banku z linków, które podsyłają Ci kupujący lub sprzedający:
  • w mailach,
  • w SMS-ach,
  • poprzez komunikatory internetowe.

Kupuj lub sprzedawaj tylko za pośrednictwem płatności udostępnionych przez sklep,
w którym robisz zakupy.

  1. Wpadła Ci w oko oferta produktu w zadziwiająco niskiej cenie?

Jeśli coś wydaje się podejrzane, to prawdopodobnie takie jest. Pamiętaj, że bardzo okazyjna cena drogiego produktu w sklepach internetowych to popularne oszustwo.

  1. Wygrałaś/eś w loterii, w której nie brałaś/eś udziału? Znalazłaś/eś niesamowitą promocję?

Upewnij się czy to prawdziwa oferta. W tym przypadku zostaniesz poproszona/y o uiszczenie symbolicznej kwoty. Jednorazowa opłata wstępna najczęściej kończy się cyklicznym obciążeniem Twojego rachunku na pokaźne sumy pieniędzy.

  1. Czytaj dokładnie treści SMS-ów oraz maili. Zwracaj uwagę na to, co autoryzujesz.

Gdy dodasz swoją kartę płatniczą do wirtualnego portfela, otrzymasz powiadomienie autoryzacyjne z Banku. Dokładnie czytaj oraz weryfikuj każde powiadomienie dot. transakcji.

  1. Uważaj na fałszywe SMS-y.

Pamiętaj, że oszuści mogą podszywać się pod popularne firmy. Gdy klikniesz w link zostaniesz przekierowana/y na stronę phishingową. Na stronie będziesz poproszona/y o przekazanie swoich danych osobowych, danych karty płatniczej czy danych logowania do bankowości elektronicznej. Te dane trafią do oszustów.

  1. Pamiętaj o usłudze 3D-Secure.

To dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie. Zakupy kartą w sklepie, który obsługuje 3D-Secure potwierdzisz na dwa sposoby:

  • w aplikacji mobilnej „Nasz Bank”,
  • poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D-Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Banku.

Dbaj o bezpieczeństwo i:

  • kupuj tylko w zaufanych sklepach – sprawdź opinie innych klientów,
  • nie podawaj danych swojej karty płatniczej na stronach, do których link otrzymałaś/eś
    w SMS-ie lub mailu,
  • dane karty płatniczej wpisuj wyłącznie na stronie, która wyświetli się po zatwierdzeniu Twoich zakupów,
  • zawsze sprawdzaj szczegóły płatności przesłane przez Bank w SMS-ie lub pushu zanim potwierdzisz płatność,
  • nigdy nie przesyłaj zdjęć lub skanu karty. Nie publikuj ich w mediach społecznościowych,
  • nie podawaj oszustom nieupoważnionym danych karty, czy haseł potrzebnych do potwierdzenia płatności,
  • aktualizuj antywirusa na urządzeniach, z których korzystasz,
  • jeśli zgubisz kartę, skontaktuj się z Bankiem,
  • ustaw limity transakcji internetowych i limity transakcji MOTO w takiej wysokości, jaka jest Ci potrzebna. Dbaj o to, żeby nie były za wysokie,
  • ustaw metodę weryfikacji transakcji internetowych w usłudze 3D-Secure,
  • używaj nieoczywistych haseł, trudnych do odgadnięcia przez inne osoby,

aby nie dać się oszustom!

Pamiętaj! Jeśli coś budzi Twoje wątpliwości lub nie działa jak powinno, jak najszybciej skontaktuj się z naszym Bankiem pod numerem tel. 655 180 052 (w godz. 8:00 – 16:00),

lub zadzwoń na Infolinię SGB czynną 24/7:

  • 800 888 888 (bezpłatne połączenie)
  • 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgodna z taryfą operatora).

 

2022 © Bank Spółdzielczy w Śmiglu